Garantie verder dan de voordeur

Garantie verder dan de voordeur. Zoals beloofd wil ik het hebben over garantie. Garantie die u wordt beloofd als u een refurbished toestel koopt. Niks mis mee, want garantie is een goede zaak.

Wat wel vreselijk belangrijk is, is wat de garantie nou eigenlijk inhoudt. Meestal vind je de voorwaarden van de garantie wel ergens terug op de website. Na enig onderzoek zie je meestal dezelfde voorwaarden.

De garantie geldt alleen als er geen sprake is van:

  • valschade
  • stootschade
  • vochtschade
  • waterschade
  • normaal te verwachten slijtage

Valschade:

Ik moet nog één persoon zien te vinden die zijn iPhone niet een keertje heeft laten vallen. Vallen komt enorm vaak voor en afhankelijk van een hoop factoren kan dat schade berokkenen die het functioneren van uw iPhone dramatisch beïnvloeden.

Stootschade:

Tja, moeilijk uit te leggen maar je kan je iPhone natuurlijk ook ergens tegen aan stoten.

Vochtschade:

Ook vochtschade komt vaak voor. Er is maar weinig voor nodig. Hoe vaak ik niet mensen in de regen zie bellen. Eigenlijk moet dat natuurlijk kunnen. Het scherm van de iPhone zit met een soort van “pakking” en twee schroeven vast aan de kast.

Als je een scherm vernieuwt dan verwijder je de oude pakking-laag. Erg veel reparateurs plaatsen geen nieuwe pakking en dat vermindert dus het vermogen om vocht tegen te gaan drastisch. Los daarvan zitten er veel openingen die vocht kunnen doorlaten. een dergelijke pakking kost ongeveer 2,95. De pakking goed plaatsen kost enkele zweetdruppels.

Waterschade:

Een iPhone die in een toilet belandt is geen wereldnieuws meer. Een iPhone is wat dat betreft zo lek als een vergiet.

Gebeurt het u, dan moet u de iPhone direct uitzetten en op eigen kracht weer laten drogen. Geen rijstkorrels en geen föhn en niet in de zon leggen. Nog mooier, zorg dat u zo snel mogelijk de iPhone opent en de batterij loskoppelt. Ik denk dat niet veel mensen zullen proberen.

Normaal te verwachten slijtage:

Een speaker die geen mooi geluid meer geeft. Een camera die onscherpe foto’s levert. Een gesprek die te zacht blijft. Een muteknop die niet meer functioneert. Een iPhone die niet meer oplaadt.

 

Ik heb ervaren dat de meeste schades worden veroorzaakt door vallen en vocht. Het zijn dan ook meteen de meest vervelende schades. Vaak is er sprake van een moederbordreparatie en dan worden de kosten erg hoog. Garantie verder dan de voordeur

Wanneer valt iets dan wel onder de garantie?

Niet veel dus. Een batterij die niet meer goed werkt zal er wel onder vallen. Een dockconnectorprobleem wellicht ook. Een volumeknop die niet meer werkt.

Mijn conclusie

Voor mijn gevoel is betalen voor garantie niet echt handig. Wat wel belangrijk is, is dat de verkoper de koper alle mogelijkheden geeft om het toestel te testen. Ik heb menigmaal een koper op bezoek gehad die niet van plan was om ook maar iets te testen. Ook heb ik verkopers meegemaakt die me niet eens binnenlieten, maar de iPhone aan de deur wilden overhandigen

Kijk als het om 10 euro gaat kan ik dat begrijpen maar het gaat vaak om meer dan 200 euro.

Ik wil dat kopers de gelegenheid hebben om alles te testen. Geen verkoop aan de deur maar minimaal een half-uur testen.

Mijn toestellen zijn volledig geïnstalleerd zodat alle functies getest kunnen worden:

  1. kan die bellen?
  2. kan je gebeld worden?
  3. werkt de wifi?
  4. werken de beltonen?
  5. werkt de volumeknop?
  6. werkt de mute-knop?
  7. werkt de uitknop?
  8. werkt de home-button?
  9. werkt ID-touch?
  10. werkt het touchscreen, geen dode pixels?
  11. werkt de lader?
  12. werkt de koptelefoon uitgang?
  13. werkt handsfree?
  14. werkt de trilmotor?
  15. werkt de voorcamera. achtercamera?
  16. blokkeert het touchscreen als je belt?
  17. is de batterijconditie in orde, meer dan 85%? Bij mij 100%

Zo zijn er nog een aantal essentiële punten die u kan en moet testen. Laat u niet opjagen!

Eventuele mankementen komen zo echt aan de oppervlakte.

Tevens geef ik elke koper nog 24 uur, U kan dan thuis gewoon verder testen.

Het verschil tussen garantie en zogenaamd geen garantie is ongeveer 80 euro. Volgens mij 80 euro die u zomaar weggeeft want in veel gevallen zal de schade niet door de garantie worden opgevangen. Hou die 80 euro in je zak. Een eventuele zware schade zal ongeveer 110 euro kosten. U hoeft dan slechts nog 30 euro bij te leggen. Gebeurt er niets dan heeft u gewoon 80 euro uitgespaard.

Naast dat alles vind ik het belangrijk dat kopers mij altijd kunnen benaderen als zij een probleem met hun iPhone hebben. Geen garantie maar wel samen zoeken naar een oplossing. Kost dat geld? Ja dat kost bijna altijd geld, zo werkt dat.

Een artikel schrijven is makkelijk. Ik geef nog wel een link aan u naar een bedrijf die refurbished iPhones.

De prijs van een iPhone 6s 64Gb in uitstekende staat is 319 euro. De iPhone is dan wel getest door een robot op wel 50 punten.

Wellicht dat dat de oplossing is, alleen u betaalt er wel 119 euro meer voor dan bij mij. Garantie verder dan de voordeur.

Gelukkig ben ik geen robot, testen doe ik nog handmatig en tot nu toe gaat dat okay. Nog geen klachten maar tevreden klanten.

Hier de link

Bent u nieuwsgierig wat ik te koop heb, kijk dan even op koopjekopen.nl

Zoekt u een iPhone dan kunt u mij ook mailen retsiem@hotmail.com

Ook voor reparaties bent u welkom. Gewoon ook even mailen. U krijgt ALTIJD een leentoestel.

Waarom? Omdat ik geen haastwerk wil leveren.

Garantie verder dan de voordeur

Volume herstel, vaak een kwestie van schoonmaken van de luidspreker openingen.

(Visited 5 times, 1 visits today)

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.